• Full width image
    Blåkildekirken
    Et fællesskab hvor budskabet om Jesus forkyndes.
    Læs mere
  • Left content image
    Blåkildekirken
    Vil du høre mere om Jesus?
    Du meget velkommen søndag kl.11:00 Læs mere
  • Right Image
    Blåkildekirken
    Et unikt fællesskab - kom og bliv sat i brandLæs mere

 Så kom vi hjem efter endnu en missionsrejse til de Kapverdiske øer. Og endnu engang kan vi vidne om at Jesus er trofast når han har lovet os at være med alle dage. Flere gange er vi blevet mindet om det løfte som vi hørte i Påsken: "Jeg taler til dig mit folk for at du skal vågne op, og jeg vil sende dig ud, og jeg skal selv udruste dig og være med dig. Du skal ikke frygte og tro at du ikke er noget, for du er sammen med mig!" (profeti langfredag, 2011)

         

I år har vi stået over for forskellige evangelister, præster og frafaldne kristne, og Jesus har hver gang fortalt os hvad vi skulle sige til dem. Vi har også fået en større frimodighed til at tjene disse mennesker som kæmper med mange forskellige ting.

Vores lille dansk-kapverdiske kirke er en åben dør for evangeliet i Charlies fødeby, men kirken fungerer efterhånden også som en kontaktflade til andre kirker i Kap Verde som længes efter at høre, ikke mindst det profetiske budskab, som Helligånden taler til Jesu Kristi menighed i dag. Således har vi fået kontakt med flere nye præster og evangelister som nu også modtager oversættelser fra David Wilkersons og oversættelser fra møderne i Blåkildekirken.

       

Igen i år har vi haft fire dejlige uger sammen med Filip og Suely som leder arbejdet i kirken dernede. Filip er nu officielt blevet indsat som præst i kirken til stor glæde for hele byen. Det er vores indtryk at det år som er gået siden sidst, har været en hård tid for dette unge ægtepar. Menigheden lider under stadig overvågning og forfølgelse fra de katolske "politimænd". Den årlige katolske/okkulte fest som finder sted i juni måned er en stadig konfrontation mellem Guds rige og mørkets rige. Igen i år måtte Filip og Suely sammen med menigheden lukke sig inde og forblive i bøn under festdagene. Én af menighedens unge faldt for presset fra familien ogdeltog i festen, og det ødelægger meget for de andre unge i kirken. Igen i år måtte vi gå ud i hjemmene og bede sammen med disse sønderslående, fordømte unge mennesker og give dem budskabet om at Jesus ikke fordømmer dem, for hans kærlighed er en anden slags kærlighed end den de møder hos deres katolske familie. Det er fortsat vores bøn at de åfå mod til at stå fast i Jesus.

Igen i år har vores arbejde været delt mellem det åndelige arbejde i kirken og det praktiske arbejde i byen. Flere end sidste år har modtaget hjælp fra Danmark, og det er vores indtryk at de stigende fødevarepriser rammer hårdt i det fattige kapverdiske samfund. Også vores kære gamle nabo Manzinha har haft stor brug for hjælp pga. en ildebrand i hendes hus. Hun blev meget forbrændt, og det er et Guds mirakel at hun overlevede.

Den døvstumme kvinde Quinta har været én af dem som i år har modtaget hjælp fra Danmark. Hun er enlig mor til 5 børn og bor under meget miserable forhold. Vi har forsøgt at hjælpe hende med mad, stole, madrasser, o. lign.

Laurenza er en anden enlig mor som er i stor, stor nød. Hun har så mange voksne arbejdsløse børn som stjæler al hendes mad at hun ikke selv får noget at spise. Vi har kaldt hende ned til vores hus for at hente mad til sig selv inden hun går ud på marken til gederne. Ofte bliver hun ude hos gederne hele dagen i stedet for at gå hjem, for hos gederne kan hun i det mindste drikke gedemælk. Laurenza er en kvinde som lever under en meget stor forbandelse, men i år har hun hørt budskabet om at hvis vi bekender vores omgang med okkultisme, så kan Jesus sætte os fri. Bed for Laurenza at hun må få mod til at trodse den katolske familie og give sit liv fuldt ud til Jesus.

Den enlige kvinde Leiri som sidste år modtog meget hjælp, klarer sig bedre i år. Hendes sønner kommer fast i kirken, og to af dem har nu fået arbejde. Det er et meget stort vidnesbyrd om at der følger en konkret velsignelse med for dem som vælger at følge Jesus.

Der er andre enlige mødre i byen som har stor brug for hjælp, og vi vil fortsætte vores arbejde herfra Danmark med at sende penge hver måned skiftevis til forskellige af disse kvinder.  

En fiskerbåd har længe været et stort bønneemne, for den eneste båd som findes i byen er blevet beslaglagt af én af de katolske "politimænd" som bestemmer hvem der må fiske og ikke fiske. Men i år lykkedes det os at anskaffe en ny fiskerbåd, og der blev stor gælde i menigheden dernede. Vi takker Jesus for denne fiskerbåd som er blevet døbt CABODINA, de første fire bogstaver i Kap Verde (Cabo Verde) og i Danmark (Dinamarca)

Det var en meget stor velsignelse at vi havde en projektor med til Kap Verde. Vi viste flere kristne film, film fra Blåkildekirken og taler fra David Wilkerson, og flere gange kom selv katolikkerne helt op i døren til kirken for at følge med i hvad der foregik. Jesus talte til os om at flytte møderne ud på gaden for at alle i byen kunne se film og høre om Jesus. Det blev til en meget stor velsignelse fordi det åbnede op for muligheden for at fortælle budskabet om omvendelse fra okkultisme som fører til befrielse fra forbandelser af mange slags. Det har nemlig vist sig at de okkulte troldmænd for første gang nogensinde har udtalt at de ikke længere vil komme fordi de ikke kan udføre deres trolddomskunster i byen, Pris Ske Gud!