• Full width image
    Blåkildekirken
    Et fællesskab hvor budskabet om Jesus forkyndes.
    Læs mere
  • Left content image
    Blåkildekirken
    Vil du høre mere om Jesus?
    Du meget velkommen søndag kl.11:00 Læs mere
  • Right Image
    Blåkildekirken
    Et unikt fællesskab - kom og bliv sat i brandLæs mere

af Samuel Nymann Eriksen 

Kan det betale sig at bede for andre, høre Gud bøn? Det er spørgsmål mange har og stiller!

Udfordringen bragte denne artikel 3. april 2020 i Coronakrisen.

COVID-19-ramt iransk kvinde blev helbredt efter bøn

Iran er hårdt angrebet af virussen, men selv nu begynder mennesker at tro på Jesus.

Haleh var indlagt med coronavirus på et hospital i Iran, da hun oplevede at blive mirakuløst helbredt.

Haleh led af alle symptomerne på et alvorligt tilfælde af coronavirussen. Hun var ikke kristen, men hun havde et familiemedlem, der var med i en af de hemmelige huskirker. Menigheden bad, og da Haleh vågnede næste dag, havde hun det bedre, og der var ingen tegn på sygdom.

Der blev taget en test, som viste, at hun var helt rask. Både de iranske læger og andre patienter undrede sig. "Hvad skete der?" spurgte de hende. "Kristne bad for mig", svarede hun.

Nu må du selv beslutte, kan de betale sig at bede og hører Gud bøn!!

Jeg vil gerne lige dele resten af indlægget omkring Iran.

Kristne vover at fortælle andre om Jesus

Iranere har i flere år været åbne over for evangeliet, men frygten omkring COVID-19 har gjort dem endnu mere søgende efter sandheden.

Hus-kirkeledere har opfordret alle troende til at evangelisere. Og de kristne, selv de nye troende, har taget imod denne opfordring med stor frimodighed. De ringer til familie og venner og fortæller dem om det håb, de har i troen på Jesus og tilbyder at bede for dem.

De offentligør dristigt bibelvers og deler smukke lovsange på sociale medier, fortæller Dansk Europamissions samarbejdspartner Elam.

’Din Gud er så elskende og mild!’

En familie i Shiraz så et nyt instagramopslag fra en fjern veninde. De skrev til hende få dage senere: "Vi er fanget herhjemme. Hver aften læser vi de vers, du deler fra Biblen. Din Gud er så elskende og mild. Kan vi snakke?" I dag er denne familie blevet kristen.

Med støtte fra Dansk Europamissions givere distribuerer modige iranske kristne også forsat Ny Testamenter - men de er nødt til at være kreative. For nyligt tog to unge mænd til at nabolag, som er hårdt ramt af virussen. I stedet for at give Det Nye Testamente til folk ansigt til ansigt, lagde de dem i folks postkasser, fortæller Samuel Nymann Eriksen (generalsekretær i Dansk Europamission).

Må vi alle i Blåkilden bede for vores nye brødre og søster i Iran, ja må ve bede for alle i hele verden, vi skal en dag alle som holder ud i tro, som har givet sit hjerte til Jesus, mødes på den nye jord under den nye himmel.