• Full width image
    Blåkildekirken
    Et fællesskab hvor budskabet om Jesus forkyndes.
    Læs mere
  • Left content image
    Blåkildekirken
    Vil du høre mere om Jesus?
    Du meget velkommen søndag kl.11:00 Læs mere
  • Right Image
    Blåkildekirken
    Et unikt fællesskab - kom og bliv sat i brandLæs mere

Alle dage torsdag den 28 marts til 31 marts 2024

Torsdag 28 marts kl. 19
Nadver gudstjeneste
Fredag 29 marts kl. 19
Guds ord v/Jan
Lørdag 30 marts kl. 19
Lovsangs gudstjeneste v/Jan-Ole
Søndag 31 marts kl. 11
Guds ord v/Jan

Vi afholder påskestævne 2024, fordi Jesus har en længsel efter at være sammen med os!

 
Det er en speciel tid hvor vi mindes hans død og opstandelse, hvor historiens største hændelse tog plads på scenen og Gud én gang for alle overvandt Satan’s magt, tog synden på sig selv, overvandt sygdom og død og skænkede os livet ved sig selv! Denne skelsættende begivenhed ændrede historiens gang og satte os fri fra lovens bånd og lænker.
 
Om torsdagen vil vi gå ind gennem smerten sammen med Jesus. Vi kan aldrig nå et niveau som bare nærmer sig Jesu smerte og skal heller ikke dette. Vi skal gennem nadveren mindes det store øjeblik og lade det skabe en uendelig taknemmelighed for at HAN gik vejen og gennem det som HAN led for os, har HAN frikøbt os ved sit eget blod!
 
Om fredagen vil Gud lægge et ord for dagen hvor vi til stadighed mindes Jesu død, som blev os til frelse. Denne dag som vi kalder “langfredag" og på engelsk “good friday" er både fordi den blev lang og fuldstændig udmattende for vores vidunderlige Frelser og samtidig “god" for menneskeheden - god er et mildt ord, frelste er mere rammende og forvandlende er resultatet af denne enestående dag:
 

Kol 2:15 efter at have afvæbnet Magterne og Myndighederne, stillede han dem åbenlyst til Skue, da han i ham førte dem i Sejrstog.

Sejrstog er en meget speciel beskrivelse: når Romerne vandt over fjenden, tog de “høvdingen" af den slagne part til fange, bandt og afklædte ham og første ham rundt i hele byen til åben skue! Således blev fjenden ydmyget og samtidig vidste folket at nu var fjenden afvæbnet og de ikke længere skulle frygte ham!

Lørdag aften holder vi lovsang: vi vil dedikere hele aftenen til at lovsynge og lovprise HAM. Lørdag symboliserer at Jesus da var taget til dødsriget og her afvæbnede Satan’s magt: “én gang for alle!".
Jan-Ole, som er en salvet Guds tjener, har levet i og med lovsangen gennem mere end 30 år. Jan-Ole bærer stadig glæden og taknemmeligheden til Jesus af et oprigtigt hjerte og sammen med ham og par andre musikere, vil vi fordybe os denne lørdag aften ind for Jesus. Jan-Ole deltager også på de vidunderlige lovsangsaftener som vi har de første fredage i mdr., som allerede har skabt og til stadighed skaber rædsel i fjendens rækker!

Endelig mødes vi som hver søndag som afslutning på dette stævne. Hvad Jesus vil gøre blandt os, er ud over al beskrivelse, men mød op med forventning og tro til et møde med Jesus!

For ca. 1 mdr. siden talte Jesus til mig om at afholde dette stævne - Han længtes efter samvær og dedikation fra sit folk. Fjenden har siden raslet med sablerne da han ved hans tid snart er omme, men vi fastholder den milde og kærlige røst, som ønsker nærhed med og til Ham, som kalder os til at gå ind i det forjættede land. Gud viser mig at det i store dele er lykkedes fjenden at “stjæle det" han allerede har fuldbragt, at glemme det sejrstog han allerede har fremført og i stedet er blevet narret med det ældgamle trick: “mon Gud har sagt?".

Jesus omtaler sig selv som “vejen, sandheden og livet - enhver som kommer til mig skal aldrig mere tørste…" og alligevel kæmper store dele af de troende med diverse som forårsager at de ikke kan tage det til sig, ikke kan tilegne sig det som Gud har givet, Jesus har fuldbragt!

Jesus længtes efter sin brud, iklædt frihed og smuk gennem “de alt for gode nyheder, til at være sandt" - evangeliet om at Han har frikøbt os med sit eget blod, frelst og sat os fri - fortid - det ER fuldbragt!!!

Jesus kalder derfor sin brud, til at komme fri af lænker og bånd som besnærer og indskrænker den sande frihed, Han ikke alene kalder til, men ønsker sig indgående. Han vil med glæde gifte sig med den brud som elsker Ham, som er hengiven og fuld af glæde of forventning, fuld af livskraft og som ved at brudgommen alene vil gøre godt og der intet ondt findes i Ham.

Jesus kommer snart for at hente sin brud! Velmødt…